Мінцифри презентувало дорожню карту реформи IT-освіти

 

До 2030 року IT-галузь потребуватиме щонайменше 500-600 тисяч фахівців, саме тому реформа IT-освіти є одним із пріоритетів.

Про це сказав віце-прем’єр-міністр – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров під час презентації дорожньої карти реформи IT-освіти в Україні, що відбулася на освітній конференції Synergy. IT Business & IT Education.

Реформа, що розроблена Міністерством цифрової трансформації разом з Міністерством освіти, міститиме 15 напрямів.

Кожен напрям має сприяти змінам у сфері розвитку IT-освіти: неформальної освіти, вищої та фахової передвищої освіти, а також загальної середньої освіти.

За словами Михайла Федорова, українська IT-сфера активно розвивається – лише цього року ІТ-експорт зріс на 35%, а кількість компаній на 22%. Водночас збільшується і попит на IT-спеціалістів.

«Тому реформа IT-освіти — один із наших пріоритетів зараз. Вона потребує комплексного оновлення на всіх рівнях. Нам необхідно балансувати системні реформи та швидкі рішення. Вже сьогодні ми починаємо готувати молодь до майбутнього, забезпечуючи їм актуальні знання та вміння», – зазначив Федоров.

До основних ініціатив реформи належить розвиток неформальної освіти, підвищення конкурентоспроможності та автономності закладів вищої освіти, а також реформа уроків математики та інформатики у школах.

Зокрема, Мінцифри розробляє механізм визнання результатів навчання, які можна здобути в неформальній освіті, у системі формальної. Результати навчання, наприклад, в IT-школі, будуть зараховані студенту до плану навчання в університеті або коледжі.

Також планується створення спеціального фонду, з якого буде покриватися 50% вартості навчання в закладах неформальної освіти для людей, які бажають змінити свою спеціальність та отримати IT-професію.

Окрім того, у міністерстві цифрової трансформації пропонують включити показники співпраці з бізнесом до обов’язкових показників ефективності роботи керівників університетів.

Реформа ІТ-освіти передбачатиме залучення практиків та іноземних викладачів в університети, розробку нових професійних стандартів для сучасних професій галузі, розвиток дуальної освіти.

Реформа уроків математики та інформатики у школах передбачатиме розвиток мережевої освіти – можливість дитини відвідувати певний предмет поза школою в іншому закладі.

Також буде приділена увага профорієнтації школярів – проведення онлайн-зустрічі з яскравими професіоналами, тестування, інформаційні кампанії про реальні сучасні професії тощо.

«Найшвидший ефект можна отримати від стимулювання розвитку неформальної освіти, результат від системних змін у школах зможемо побачити через 10 років. Розвиток партнерства держави та IT-сектора в розробці спільних навчальних програм в університетах дозволить студентам здобути знання та навички, яких насправді потребує ринок. Зростання кількості кваліфікованих фахівців сприятиме і зростанню ВВП. Одна із цілей Мінцифри – збільшити частку IT у ВВП до $17 млрд до 2024 року», – наголосив віце-прем’єр-міністр – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Джерело: osvita.ua

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *